Assemblea Sinodal conclusiva a Urgell

El matí del dissabte dia 14 de gener, a la sala d’actes del Seminari diocesà d’Urgell, va tenir lloc l’Assemblea diocesana conclusiva a Urgell de la fase continental del Sínode. Presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Vicari episcopal i responsable del Sínode a Urgell, Mn. Antoni Elvira, va tenir lloc l’Assemblea Sinodal conclusiva i oberta per tal de recollir les aportacions arribades dels grups diocesans, i les dels membres del Consell de Pastoral diocesà i del Consell Presbiteral, així com de diversos grups parroquials. Hi van participar una nodrida representació dels membres dels Consells així com diversos grups parroquials i diocesans.

Després d’haver viscut l’etapa diocesana del Sínode 2021-2024 “Per una Església sinodal. Comunió, Participació, Missió”, des de la Secretaria dels Sínode es va convidar les Diòcesis a participar també en l’etapa Continental que s’està duent a terme. Per això es va enviar el Document de l’Etapa Continental (DEC) “Eixampla la teva tenda” (Is 54,2) i una guia-resum als mossens i als grups participants en l’etapa diocesana per fer-ne una lectura atenta i orant del DEC. En el número 106 del DEC es troben les 3 preguntes que van guiar la trobada del dia 14 al Seminari i la participació i reflexió dels participants a l’encontre:

1. Quines intuïcions ressonen de manera més intensa amb les experiències i les realitats concretes de l’Església del vostre continent? Quines experiències us semblen noves o il·luminadores?

2. Quines tensions o divergències substancials sorgeixen com a particularment importants des de la perspectiva del vostre continent? Quines són les qüestions o els interrogants que s’haurien d’afrontar i prendre en consideració en les properes fases del procés?

3. Quines són les prioritats, els temes recurrents i les crides a l’acció que es poden compartir amb les altres Esglésies locals del món i discutides durant la Primera Sessió de l’Assemblea sinodal de l’octubre de 2023?

En aquesta Assemblea Sinodal es van posar en comú les diverses aportacions recollides a la Diòcesi i es va treballar en un clima d’escolta i corresponsabilitat les aportacions a les 3 preguntes proposades, per elaborar el document final que serà lliurat a la Secretaria del Sínode de la Conferència Episcopal Espanyola abans del 21 de gener. I el dia 28 de gener tindrà lloc l’Assemblea estatal del Sínode a la qual participaran Mn. Antoni Elvira, responsable diocesà, i l’Arquebisbe Joan-Enric, en tant que membre de la Comissió Permanent de la CEE.

Acabada l’Assemblea els participants van fer-se presents a la S.E. Catedral per participar en l’Eucaristia en sufragi de l’ànima del Papa Benet XVI.