Pelegrinatge jove a Colònia

 

He tornat impactat per la sobrietat i l’actitud servicial i humil del Sant Pare Benet XVI a Colònia, durant la Trobada Mundial de la Joventut de l’agost, que ha aplegat un milió de joves europeus i d’arreu del món. També la nostra Diòcesi hi va ser ben representada unida a les Diòcesis catalanes. Tots érem pelegrins a la recerca de la veritat, que és el Crist. Cercar, trobar, celebrar i anunciar, han estat les actituds aprofundides pels pelegrins durant les catequesis i al llarg de les celebracions i pregàries de la trobada. Tots els qui hi hem pogut estar, tornem plens de joia, amb ganes de viure la fe amb major coratge i coherència, sense complexos i de forma compromesa enmig de les realitats que vivim.

 

Benet XVI ha predicat als joves, ha celebrat amb ells la fe, i ha trobat temps per a reunir-se amb els germans separats, i tenir paraules de solidaritat amb els jueus i els musulmans. Sempre a prop dels bisbes, i amb temps dedicat a una trobada innovadora amb els seminaristes presents a Colònia, que tant els va impactar. Alemanya ha sabut obrir el cor al Papa Ratzinger.


Aquestes Jornades mundials de la Joventut enforteixen la comunió dels joves cristians i els obren a la recerca del sentit profund per a les seves vides. Són un moment fort de comunió eclesial amb el Sant Pare i els Bisbes i sacerdots, i els ajuden a créixer en la relació d'obertura al compromís que brolla de l'amor i el seguiment de Jesucrist. També són una oportunitat per a pregar i reflexionar units, i per a testimoniar la seva esperanca i el seu goig de viure, units a molts altres joves creients o en recerca, arribats d'arreu del món. Un cop més, els joves han manifestat que l'Església realment és jove i que està viva, i que ja va donant nous fruits de santedat.

 

Aquests dies a Colònia, a partir de la presència de les relíquies dels Sants Reis Mags conservades a la Catedral de la ciutat, el motiu central del missatge que els joves han reflexionat és que Crist desvetlla la set d'absolut que hi ha en tot ésser humà, a través dels nous signes actuals, que com l'estrella que va guiar els mags, també guia les noves generacions fins a l'encontre de fe i d'amor amb la Veritat plena que és Jesús, el Crist, el fill de Maria que els Reis van adorar a Betlem. Tots podem aprendre de Colònia, a cercar amb rigor i perseverança, per poder trobar la llum i la veritat, i viure sempre en aquesta veritat, testimoniada per l'amor. Així esdevenim cercadors autèntics de la veritat, i ens fem també testimonis d'aquesta veritat envers els altres que cerquen i potser no troben.


En aquest encontre a Colònia s’ha notat la presència de Joan Pau II, que des del cel continua animant i encoratjant els joves, i també s’ha valorat la presència de Benet XVI, que ja ha declarat que estima aquestes trobades com a moments que vivifiquen la fe dels joves i els uneixen com a Església catòlica, servidora de la humanitat i testimoni fidel de Jesucrist.

 

† Joan Enric Vives, Bisbe d’Urgell