Diumenge II d’Advent (B)

Estimats germans:

Aplaneu en l’estepa un camí per al nostre Déu, diu el profeta Isaïes. És ben bé aquesta, també ara, la situació del nostre món. Sembla que no hi hagi camins pels quals Déu pugui arribar als homes d’avui; perquè la gent del nostre temps hem construït camins tortuosos, boteruts, intransitables per a Déu. El món actual amb el seu laïcisme, la seva arrogància i el seu llibertinatge, és un desert que condueix al no res.

En front d’aquesta situació, el profeta ens recorda els grans principis que serveixen per trobar-nos a nosaltres mateixos, en l’única trajectòria possible que ens farà superar la trampa en què estem submergits. Diu Isaïes: Aquí teniu el vostre Déu…El seu braç domina tota cosa. Si descobrim la presència de Déu en la nostra vida i en tota la creació, trobarem de nou el sentit, renaixerà la confiança i experimentarem la seva providència, com la d’un pastor que vetlla pel seu ramat, l’aplega amb el seu braç, porta al pit els anyells, acompanya les ovelles que crien.

Sant Pere, en la carta, estimula la nostra confiança amb aquestes paraules: El Senyor és pacient amb vosaltres, perquè no vol que ningú es perdi, sinó que tothom arribi a convertir-se. Aquesta conversió s’ha de produir en el temps que ens ha estat donat; és a dir: en el temps en què transcorre la nostra vida present. És l’únic temps apte per a produir-se aquella decisió, aquell canvi, aquella opció, que ens permet elegir el millor per a nosaltres: l’acollida de l’amor de Déu i la seva salvació generosament oferta, per entrar així en el ritme d’un creixement espiritual, cap al destí que ens ha estat donat.

El temps present arribarà a la seva fi, com ho diu Sant Pere: Tenint present, doncs, que tot això es desintegrarà, penseu com heu de viure, amb quina santedat i amb quina pietat us heu de comportar. Espereu la vinguda del dia del Senyor i feu tot el possible perquè arribi aviat. Fins que arribi aquell moment, per al Senyor no compta el temps; per a ell, tant és un dia com mil anys, i mil anys com un dia.

El temps d’Advent, mentre preparem la celebració del Nadal de Jesús, ens vol ajudar a posar la nostra mirada en la seva darrera vinguda, tot esperant allò que ens ha estat promès: Esperem un cel nou i una terra nova, on regnarà la justícia. Aquest era el missatge de Joan, el baptista, quan preparava la vinguda del Messies, vora el riu Jordà, on anava a trobar-lo la gent de tot arreu, confessat els seus pecats i fent-se batejar per ell, amb un baptisme de penitència.