Pelegrinatge diocesà a Terra Santa

20170621PelegrinatgeTerraSantaLa Diòcesi d'Urgell pelegrinarà a Terra Santa del 21 al 29 de juny, en un viatge en el que els pelegrins coneixeran Natzaret, Betània, Canà, el riu Jordà, Cafarnaüm i la Muntanya de les Benaurances, el Tabor i la Muntanya del Carmel, Betlehem, la Muntanya de les Oliveres i la de Sión, i es farà una visita al Mur de les Lamentacions a Jerusalem.  Durant el pelegrinatge aniran acompanyats d'un gran coneixedor dels Llocs Sants, Mn. Ramón Sàrries, que és també l'organitzador del viatges, juntament amb la Vicaria General d'Urgell. El recorregut és de vuit dies i el viatge, de nou. S'inclouen el trasllat a l'aeroport de Barcelona, l'estada a pensió completa i el recorregut pels Llocs Sants en un autobús molt ben acondicionat, amb les entrades a monuments, al vaixell per la travessa del Llac Tiberiades i d'altres detalls interessants. És previst anar al Mar Mort on hi haurà la possibilitat de gaudir de les seves aigües medicinals.

Aquest és un pelegrinatge molt especial, que toca de molt a prop els fidels: ens apropa als indrets en els que Jesús va desenvolupar la seva vida i on va deixar el seu impromptu; i alhora, mostra la realitat actual de Jerusalem, dels cristians que viuen en els llocs. Participar en aquest pelegrinatge és també ajudar als cristians que estan vivint en Terra Santa, aportar-los ànim i suport... hi ha indrets com Betlehem, en els que a la Basílica de la Nativitat de Jesús hi ha una comunitat cristiana molt activa i viva: allà es celebrarà una missa al camp dels pastors, un moment emotiu, i també es visitarà i creuarà la Porta de Sant Esteve, l'església de Santa Anna i la piscina probàtica, i es farà el recorregut per la Via Dolorosa fins al Sant Sepulcre.