Mn. Enric Prat i Jordana descansa en la Pau de Crist Ressuscitat

El dia 18 de maig, va morir a la residència del Seminari diocesà de La Seu d’Urgell, Mn. Enric Prat i Jordana, als 95 anys d’edat i 69 de ministeri sacerdotal.

L’endemà, dia 19 de maig, va tenir lloc a la Capella del Seminari la Missa exequial presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric, i concelebrada pels Vicaris Generals i Episcopal, els preveres de la residència sacerdotal del Seminari i de diversos llocs del Bisbat. Hi van assistir els seus familiars i un bon grup de fidels provinents de les Parròquies on havia servit pastoralment.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric glossà les lectures de St. Pau als cristians de Colosses i de la pesca miraculosa segons St. Joan. Pau afirma la seva esperança en la resurrecció i com hem d’estimar i anima a cercar sempre “allò que és de dalt, on hi ha el Crist, assegurat a la dreta de Déu”. En les proximitats de la festa de l’Ascensió del Senyor, ens cal alçar els ulls al cel, amb fe, com la fe que va tenir Mn. Enric Prat tota la seva vida. Malgrat el seu cos ara serà enterrat, un dia “també vosaltres apareixereu amb ell plens de glòria.” A l’Evangeli segons St. Joan, Jesús Ressuscitat s’apareix als apòstols que no havien pescat res durant tota la nit. Però quan Jesús els mana que “tirin la xarxa a la dreta de la barca i pescareu”, es fien de la seva paraula, tenen fe, i ja no poden treure les xarxes de tant de peix com hi havia. El deixeble estimat anuncia “És el Senyor!”, el crit del reconeixement, de l’amor, de la fe, que també nosaltres estem cridats a proclamar amb convicció: “Jesús està viu! Camina entre nosaltres”. Confiem en Ell, testimoniem el seu amor amb passió!

Mn. Enric Prat que va ser de la generació que va passar diverses proves com la guerra civil i la postguerra, i que s’hagué d’adaptar als canvis del Concili Vaticà II i el postconcili, i sofrí les desercions de molts sacerdots, posteriorment. Ell va ser un fidel i perseverant pescador d’ànimes, bon evangelitzador, que va confiar en el Senyor i va tenir tota la vida aquest desig de comunicar l’Evangeli també amb els nous mitjans comunicatius moderns.

A l’inici de la celebració, com és costum de la Diòcesi, es va llegir el recorregut pastoral de la vida de Mn. Enric Prat que s’adjunta:

Mn. Enric Prat i Jordana va néixer a Els Ancs (Pallars Sobirà) el 7 d’agost de 1927 i cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell. Fou ordenat de prevere el 20 de juny de 1954.

Estrenà el seu sacerdoci com a Ecònom de Castanesa (a La Ribagorça) i al cap de dos anys, el 1956, va ser nomenat Ecònom d’Alins i Encarregat d’Ainet i Araós, essent nomenat Arxiprest de Tírvia. L’any 1958 el Sr. Bisbe li encomanà ser també Encarregat d’Àreu, Norís i Tor.

L’any 1966 passà a l’Arxiprestat de Batllia-Baridà, on va servir pastoralment molts anys del seu ministeri presbiteral, com a Ecònom (després Rector) de Bellver de Cerdanya, Arxiprest, i també encarregat de Baltarga, Coborriu, Pi i Santa Engràcia, i un any després també fou responsable de les de Prats i Sansor, Pedra, Bor i Riu. El 1968 també se li encarreguen Eller-Cortàs, Isòvol i Olopte.

El 1966 el Sr. Bisbe el nomenà membre de la Comissió Assessora per a la construcció i reparació de temples i cases rectorals.

L’any 1991 fou nomenat Rector de Sant Julià de Lòria al Principat d’Andorra i Rector d’Os de Civís.

L’any 2002 fou enviat com a Administrador parroquial de Llavorsí, Aidí i Baiasca i el 2006 capellà adscrit a la Parròquia de St. Feliu de Sort, on va viure tretze anys amb la seva germana Genoveva, i continuà col·laborant en els serveis parroquials que li demanaven a Sort.

L’any 2019 passà a residir a la Residència del Seminari diocesà d’Urgell, a La Seu d’Urgell, i al cap de poc va traspassar la seva germana Genoveva a la Llar de St. Josep de La Seu d’Urgell.

A la Residència del Seminari diocesà ha estat ben atès i cuidat pels seus germans preveres, i en particular, per l’encarregada, Sra. Rosa Jové.

Durant la seva vida ministerial va ser molt actiu en la tasca d’evangelització: tenia una sèrie d’homilies per a cada dia, que estan publicades a la pàgina web del Bisbat d’Urgell, i tenia una secció mensual a la revista diocesana “Església d’Urgell” titulada “El raconet de la mística” i, més recentment, a les xarxes socials, posava un pensament diari via twiter, sobre l’Evangeli.

El dia 18 de maig de 2023, als 95 anys de vida i 69 de ministeri sacerdotal, s’ha adormit en la Pau del Senyor, a la residència sacerdotal de La Seu d’Urgell. Que el Senyor Ressuscitat l’aculli bondadós, i pugui viure per sempre més a la Casa del Senyor!