Confirmacions a Sta. Maria de Guissona (La Segarra)

Diumenge dia 8 de maig, IV de Pasqua ò d’El Bon Pastor, l’Arquebisbe d’Urgell va administrar el sagrament de la Confirmació a 15 joves i una jove adulta a la Parròquia de Sta. Maria de Guissona. Concelebraren amb l’Arquebisbe el Rector, Mn. Ramon Balagué i el vicari parroquial Mn. Juan Pablo Yáñez. Solemnitza l’Eucaristia els cants de la Coral parroquial.

A la seva homilia l’Arquebisbe animà els joves confirmands a viure la joia de la Pasqua perquè Crist és viu (Christus vivit! Escriu el Papa Francesc) i Ell es fa present enmig de nosaltres amb el do del seu Esperit Sant. Els cristians no creiem en una idea abstracta o en una quimera sinó en una persona, Jesucrist, que és el Fill de Déu, i que ha ressuscitat, i per això cantem i proclamem amb joia l’Al·leluia durant tota la cinquantena pasqual.

Mons. Vives va glossar el salm cantat per la coral: “Reconeixeu que el Senyor és Déu, que és el nostre creador i que som seus, som el seu poble i el ramat que Ell pastura” (salm 99), ja que hem de saber reconèixer Jesús en la nostra vida, que tenim una dignitat immensa que res ni ningú no ens podrà arrabassar perquè tots som “fills estimats de Déu”, especialment, els més esgarriats o els qui han errat el camí, que són els seus preferits. Per això animà els joves confirmands a sentir-se sempre, al llarg de tota la vida, “fill/filla estimada de Déu”, que és un Pare, que mai no ens abandona ni ens deixa sols, especialment en els moments més difícils.

Recordà com feia uns minuts havia pogut participar en el “dia de la mare” que la comunitat ucraïnesa celebrava en aquell diumenge i felicità la Parròquia de Sta. Maria de Guissona per ser una parròquia oberta i acollidora, que ha donat testimoniatge d’escalf i de justa acollida als immigrants i als refugiats ucraïnesos que han hagut de deixar la seva terra a la recerca de la pau. Demanà als joves confirmats ser constructors i factors de pau en els seus ambients i a proclamar la fe que un dia van rebre en el baptisme i que aquell diumenge renovarien, confirmarien, davant la comunitat cristiana. Mons. Vives volgué felicitar especialment la jove mare Anastàsia, del Senegal, que espera per a aviat el seu primer fill i membre del cor parroquial, que aquesta Pasqua, a la Vetlla Pasqual, havia rebut els sagrament de la iniciació cristiana: baptisme, confirmació i Eucaristia després d’una adequada preparació. I també va voler felicitar especialment la jove Mireia que aquell dia rebia la confirmació, monitora responsable de les colònies de Bastanist.

Al final de la Missa l’Arquebisbe regalà als joves un Nou Testament demanant aprofundir en el coneixement de la Paraula de Déu per nodrir la seva vida, i agraí i encoratjà els catequistes a perseverar en el seu ministeri generós i gratuït a favor de la fe dels joves.