L’Arquebisbe Joan-Enric en continuació amb la Visita Pastoral, presidí l’Eucaristia (que se celebrà a l’aire lliure aprofitant el bon temps), concelebrada pel Rector d’Ordino, Mn. Joan Fenosa i pel Rector de La Massana, Mn. Lluís Eduard Salinas. A l’homilia, l’Arquebisbe destacà precisament la importància dels aplecs, que, com petits oasis de fraternitat enmig d’aquesta societat nostra, cada cop més individualista, fan possible que ens puguem retrobar personalment, i ens empenyen a sortir del nostre àmbit més privat i obrir-nos als altres, conservant fe i tradicions populars.
També es referí Mons. Vives a la figura de Sant Pere, que, malgrat primer va negar Jesús, després va confessar obertament el seu amor per Ell; i per això és un dels principals referents de l’Església Catòlica, cridada precisament a confessar Jesús com a únic Salvador de la humanitat.
Exhortà els Cònsols de la Parròquia a promoure els valors cristians arrelats al país andorrà, i es referí així mateix a la necessitat de treballar de manera ferma i decidida per la pau i per ajudar tantes i tantes persones que pateixen els horrors de la guerra, a Ucraïna però també a molts altres països d’arreu del món.
Acabada l’Eucaristia, el Cònsol Major d’Ordino, Hble Sr. Josep Àngel Mortés, va manifestar l’alegria que suposa per a les autoritats i la ciutadania poder recuperar amb plena normalitat els actes tradicionals per celebrar la diada del Patró de la Parròquia, ja que els anys anteriors “ho hem fet d’una forma bastant restringida”. A més, es congratulà que l’Eucaristia hagi estat oficiada per Mons. Vives, “que ha ofert un sermó fantàstic adreçat a tota la gent de la parròquia; per a nosaltres ha estat un dia especial”.
Pel que fa a la participació de la ciutadania, el Cònsol va posar en relleu que esdeveniments com aquest evidencien que "la gent té ganes de sortir i aplegar-se", tal com també s’ha pogut constatar en la resta d’activitats organitzades pel Comú amb motiu de la diada del Sant Patró d’Ordino.
Fotos: A.N.A.
-
Foto: A.N.A. Foto: A.N.A.
-
Foto: A.N.A. Foto: A.N.A.
-
Foto: A.N.A. Foto: A.N.A.
-
Foto: A.N.A. Foto: A.N.A.
-
Foto: A.N.A. Foto: A.N.A.
-
Foto: A.N.A. Foto: A.N.A.
View the embedded image gallery online at:
https://www.bisbaturgell.org/index.php/ca/mes-noticies/895-noticies-2021-urgell/12541-els-ordinencs-festegen-el-seu-sant-patro-al-serrat#sigProId77727c74bc
https://www.bisbaturgell.org/index.php/ca/mes-noticies/895-noticies-2021-urgell/12541-els-ordinencs-festegen-el-seu-sant-patro-al-serrat#sigProId77727c74bc