Iniciem el camí Sinodal “Per una Església sinodal: comunió, participació, missió”.

El diumenge 17 d’octubre, l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, inicià el Sínode diocesà “Per una Església sinodal: comunió, participació y missió” a la Catedral de Santa Maria d’Urgell. “L’Església d’Urgell vol fer camí amb les Esglésies del món. Un camí que no sabem on ens durà; però sabem que el Senyor és amb nosaltres. El Senyor, el Bon Pastor, camina al davant i ens guia”. D’aquesta manera començà l’Arquebisbe l’Eucaristia, convocada a les cinc de la tarda, amb la qual començava a Urgell (a la mateixa hora que a la resta de Diòcesis del món) la fase diocesana del Sínode 2021-2023. La sinodalitat no es només pel Papa y els bisbes: té en compte l’expressió de tot el poble de Déu. Mons. Vives va demanar “Preguem pel Papa pels bisbes, preveres i diaques, pels religiosos i tots els fidels, perquè realment caminem junts en la comunió mútua, la participació de tots i l’ardor de la missió. Es plantejaran unes grans qüestions, i el més important serà escoltar-nos, acollir-nos i fer propostes que tendeixin a la construcció d’una comunitat unida i missionera, que dona testimoni joiós de la seva fe”.

A continuació podeu disposar de tot el material editat per anar fent plegats aquest camí sinodal.